Halaman

BUDI BAHASA SRI AMPANGAN-SEREMBAN

hari ini seawal 6.30 pagi aku, syasya dan zul bertolak dari angkasapuri ke SEKOLAH MENENGAH SRI AMPANGAN untuk menghadiri majlis kempen Budi Bahasa anjuran JKKN. dengan berbekalkan maps yang telah zu sediakan kami harungi jalan pagi tu.


Sesampai di sekolah tu, aku tercari2 Cik Mazitah. dimana aku akan deal mengenai media. aku dan syasya bertanggungjawab untuk sidang media. rasa gemuruh juga dimana bila kami sampai tiada satupun wakil media yang datang. alih2 gerakan tempur dijalankan. aku dan syasya bergiat cergas menghubungi wakil2 media yang comfirm nak datang. alih-alih cuma seorang je wakil media yang datang dari BERNAMA. yang lain hampehssss.. last minit tarik diri.... nak tak nak terpaksa juga jalankan sidang media tu dengan seorang wakil media saje. aku tgok muke Datin Rohaya tu dah naik cuak je.. heheh tapi nak buat macam mana...


selepas sidang media tu.. aku pulak tiba2 disuruh menjadi MC. mula-mula mmg cuak juga. tapi untuk tidak memalukan unit aku dan berbekalkan bakat dan pengalaman aku seblum ni. aku terima tawaran tu... seronok juga bia jadi mc ni.. mata semua tertumu pada aku seorang je.. hahah tiba2 rasa megah...


majlis berterusan sehingga kepetang. dimana sesi ceramah diteruskan oleh Dr. Sukvender Singh.. hehe cikgu aku masa menghadiri kkursus di INTAN. well untuk pengetahuan penceramah ni mmg superb... ramai2 penceramah aku mmg suke dgn dia ni sebab dia ebih dekat dengan peserta... tapi malangnya aku n d'geng tak follow habis ceramah tu... pasal nak balik awal.. so, aku minta izin dengan puhak JKKN untuk beransur pulang.


Sepanjang perjalanan kami untuk kembali ke KL. syasya mengajak untuk singgah sebentar ke JERAM TOI.. hehe katanya bukan selau nak dpt peluang mengulor.. alah lagipun dah penat berkerja seharian. tak salah rasanya memanjakan diri di jeram yang airnya begitu dingin... bestttt....
aku dan syasya sempat berposing di jeram toi


ni lak aku dgn zul.. hahah kelakar tgok bila aku banding kan badan dia dgn badan aku... hahahahaha... bukan ngutuk saje bergurau senda.



haa ni pose aku tuk semua ... seamat datang ke JERAM TOI.

Tiada ulasan: