Halaman

MENCARI ERTI CINTA? (tapi tak dpt)


Semalam CLJ cuba mendapatkan dua pertanyaan, dari seorang Gadis yang kami berdua sepakat mengatakan kami berdua menjalin niat untuk membuat saling pengertian tentang arah cinta kami berdua "Apakah kamu mencintai aku,?"
"Apakah kamu akan memilihku bila ada orang ketiga, yang menurutmu dia lebih mengerti, lebih memahami dan mhau menerimamu seadanya?".
Satu hal yang CLJ dapat katakan, dan itu berhubungan dengan keyakinan CLJ tentang suatu 'kekuatan' yang Maha Berkuasa terhadap jodoh, hidup dan Masa Depan. CLJ tidak boleh mengagak, apatah lagi membuat suatu jaminan bagi masa depan CLJ, apalagi tentang masa depan orang lain.
Pertanyaan itu, hampir sama dengan:
"Apakah kamu mau berjaya?"
Tentu kita akan menjawab ya.
"Apakah kamu yakin akan berjaya?"
Ups.....!!!
Pertanyaan itu akan membuat kita mungkin terdiam. Kerana untuk menjawab pertanyaan itu kita akan melihat dengan jujur apa kekuatan (strong) dan keuntungan (oppurtunity) kita, sekaligus menilai kelemahan (weakness) dan ancaman (threat) kita.
Kembali ke pertanyaan itu...
Menurut CLJ, pertanyaan itu lebih pada soal keyakinan tentang: APAKAH KITA AKAN SEPADAN DENGAN PASANGAN kita atau tidak?
Banyak kita mendengar pernyataan, "saya mencintainya, tapi saya tidak dapat bertahan dengan caranya memperlakukan saya seperti itu"

"Cinta kita sudah tidak seirama, lebih baik kita akhiri cerita cinta kita"


faham? tak faham? baca lagi anda pasti akan faham...
klu tak faham2 gak.. CLJ tak tahu wat apa.... heheheh

Tiada ulasan: