Halaman

HEY!!!!!!!!

Perkataan yang seringkali kau katakan kepadaku :-

- "Maaflah, Aku tak boleh bagi tahu awak kenapa?
- "Entah....."
- "Aku bingunglah..."
- "Aku tak boleh janji.."

Itulah kata-kata yang selalu kau gunakan untuk menjawab segala pertanyaan bila aku ajukan kepadamu.. Terus terang aku katakan.. Aku LELAKI, sama seperti makhluk ciptaan-NYA yang dikurniakan AKAL & FIKRAN, yang memerlukan jawapan kepada semua pertanyaan ku... dan apa yang paling aku harapkan ialah, aku perlukan PENJELASAN.."CONTOH?"

Tolonglah..... Jangan buat aku macam ni... Lama-lama hati aku boleh sakit!! TAHU TAK?!!!
Dari dulu aku dah katakan padamu, ingatkan semua tingkahlakumu... Tapi kini aku mula merasa SAKIT dan MELUAT!!!!.... Kini aku suda mula lemah... jadi seperti LELAKI LEMAH... Sungguh!!!!!

Susah sangatkah bagi kau untuk menjawap pertanyaan aku dengan jelas..??? Susah sangatkah untuk kau lafaskan segalanya dengan JUJUR? Aku hanya perlukan itu... Dalam satu-satu perhubungan memang memerlukannya..!!!! Janganlah fikirkan diri sendiri.. Jangan bersikap HIPOKRIT yang hanya ambil berat pada diri dan perasaan sendiri je.. Itu sudah tidak betul, SALAH!!! dan untuk pengetahuan kau.. untuk pertamakalinya aku katakan bahawa kamu SALAH. SILAP. Dan setiap kesalahan itu harus diperbetulkan...Jangan hanya diTULIS,diKATAKAN ataudiSESALI... TAPI apa yang penting diPERBAIKI.......

Ingatlah.... bila BERSAHABAT perkara paling penting iyalah TOLERANSI.....

Ikhlas dari:
AKU KINI SEBAGAI SAHABATMU....

Tiada ulasan: