Halaman

JAHAT SANGAT KE?


Haaa? JAHAT? apa yang JAHAT? SIAPA yang JAHAT? mesti tertanya-tanyakan...
akcely.. kisahnye macam ni.. sejak 2.. 3 hari ni sampai je kat opis papa akan pasangkan lagu nasyid dari Irsyadiee Feat Hafiz Hamidun - Taubat Seorang Hamba.. Alah kalau diikutkan pun lagu ni terPlay secara automatik daa coz lagu ni jadi lagu latar tuk blog papa pun.. huhuh..

So, dipendekkan Story... pagi ni ada le member sekerja papa ni.. boleh tegur papa..
"Abg Shah.... Insaf Mimie dengar lagu tu pepagi... alhamdulillah syukur. Akhirnya Insaf gak abg Shah..." katernye laa..

Motif? Contoh? Ado? huhuh apa lg sentap le papa pepagi ni.. tapi takder la nk sesentap tahap mengguriskan hati dan perasaan. Cuma papa tertanya-tanya le sendirian didalam hati... JAHAT sangat ke PAPA ni... teruk sangat ke PAPA ni.. ada ke papa menguris hati dan perasaan dorang selama ini? ataupun adakah papa bersikap kurang ajar pada mereka selama ini? hurmmm.. tak kesah la.. lantak dorang le nak kata pe...cumakan, papa pelik dengan sikap segelintir orang yang berada sekeliling kita ni.... bile kita buat benda-benda yang elok yang baik.. ada je bunyi yang tak sedap di dengar.... bukannya nak memberikan sokongan tapi menjatuhkan semangat kita adalah... pas tu bile kita berkelaluan semacam LIKE mengata, memaki, buat benda itu ini yang tak kena pada mata dorang lagi la dok mengata itu ini.. adeh... PELISSSSSSSSSS laaa..... tukar la cara pemikiran itu....

Rasa-rasanya la kan.. papa nk saound je macam ni..
" Olaa.... kat depan papa ni ada CERMIN SEBESAR ALAM... satu badan boleh tengok... apa kata KO cerminkan dulu diri KO sebelum nak mengata atau nak menilai aku..." amacma ok tak? kuikuikuikui....

ahhh... Persetankan la dengan apa yang mereka-mereka itu nak katakan.... tul tak? Yang Papa ni plak tetiba nak sentap Pepagi ni kenapa? haha maybe tak cukup tido kot semalam. ye la sampai jam 5 pagi dok tergolek sana tergolek sini.. pusing sana pusing sini.. tak belh gak nak lelap... nak kata cuaca panas malam tadi takder la plak.. sejuk je papa rasa. Tapi mata papa tetap tak leh nak lelap... pas tu plak... pagi tadi bangun awal seperti biasa datang opis seawal 7.30 pagi. mana tak TINGTONG nye..

ok la sumerz papa nk sambung kerja dulu ok... karang papa sambung lagi..


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam ,,, papa q oh papa q ,, setelah diteliti coretan yg yang ditulis....nampaknya papa q mcm dah berputus asa ... papa q jangan dikalahkan pleh nafsu syaitan ...nafsu dalam diri kita nie ada 3...dan saya boleh kategorikan papa q dalam nafsu yang ke - 2 dimana nafsu nie masih lagi 50-50 diantara baik dan juga buruk ...papa q setiap benda yg baik mesti ada kekangan dia ...tak kisah la benda 2 benda kecik sekalipun ...tapi ia sebeanrnya dipandang besar oleh yang maha Esa ... Alahamdulillah apa yang papa q buat sekrang adalah untuk kebaikkan papa q juga...teruskan ...nak dengar lagu-lagu yang membuka jiwa ...silakan ..mungkin di antra kawan2 tiada niat untuk berbuat apa yang papa q sangkakan ... tkpalh papa oii ..just go on ...akhir kata "Ketahuilah istigfar yang diucapakn dengan betul mampu membuat syaitan lari ketakutan dan menggoncang empayar bilis di istana kerajaannnya" ...semua kekalutan yang papa q rasakan dalam berbuat kebaikkan adalah permainan syaitan semata-mata ....teruskan ...yeah ...jom jadi bijak ...!!!