Halaman

OTAK KOSONG

Minum NESCAFE dulu.....
Huaaaa…sunyi di eF-bE masuk kesini pulak, this time for write, yup banyak perkara yang aku nak ceritakan tapi bingung. iyalah nak bercerita macam mana. macam katak? ataupun macam batu yang keras? Pas menghirup nescafe, hisap rokok sampai habis 2 batang masih juga belum dapat inspirasi luahan kata, adeh.. harap-harap cerita je lah apa2 pun yang terjadi. Hari ini isnin, 31 Januari 2011 jam 10.00 malam, kebiasaan kalau dah time macam ni, aku menjadi liat nak tido. padahal aku dah cuba untuk menutup rapat-rapat mataku di paksa tidur, disebabkan aku tak sukakan pemaksaan jadi hidupkan laptop dan online lagi, buka eF-bE tanpa rasa jemu, seperti dah tidak boleh tidur, perhati di kotak chat tiada sapa pulak yang nk tegur...(hihiiii, masalahnya sapa yang mahu chat dgn aku...?).
hummm kebiasaan aku menulis tentang kisah yang gelap dan suram( bukan gelap mati lampu ok…) jadi kalut sedikit bila terpaksa menulis sesuatu yang ceria, mungkin ada benarnya kan bile menulis sesuatu yang suram terus bertukar topik terasa begitu janggal kan? . tapi kenapa pula aku rasa tetao tidak tenang?… “ahaha aku jd bengong sendirian.”,ini bermakna manusia menang selalu mengeluh meluahkan perasaan kan? … kalau hati tgengah sakit semua nk diluahkan, di tuturkan, ditulis dicatat, diungkapkan. tapi bila bahagia, semua senyap semua diam , semua aman damai padamasa yang sama sukar untuk mengucap kata syukurkan???? __atau itu cuma perasaan aku ???
TAPI, pusing sana pusing sini, delete sana, delete sini, pening kepala nka bg tajuk apa… “Haaaaaah… lmungkin setan tengah duduk mencangkung diotakku kot? ”, so “Satu langkah Untuk Masa Depan”, yup aku rasa sesuai dengan apa yang aku rasa… ok let’s go…
Masihlagi dengan satu tema lain cerita berbeza warkah dengan tulisan aku tentang Idealisma, semangat yang berkobar, dari keringat yang bercucuran oleh USAHA, OBSESI, CITA, HARAPAN dan CINTA. Mimpi… mimpi begitulah hidup, setiap detik waktunya di isi dengan harapan akan hari esok, di isi dengan segala macam pertanyaan tentang bagaimana dengan hari esok, semalam feel aku tak berapa sedap, tak tahu kenapa aku begitu rasa asing… Opsss… luahan rasa je ok., malam ini aku ada rasa tenang, takut, gelisah, tak enak badan, rindu, melankolik dan sebagainya “hahaaa… banyaknya emosi”, So… tak tahu nk kata apa dah.. sambung lagi next time lah ok.. huhuhuhu

Tiada ulasan: