Halaman

SUGAR DADDY PAPA ...LOVE HIM SO MUCH

Salam 1.08 Petang

Gempak tak dgn tajuk N3 papa kali ni.. haha.. nape tak percaya ke? haa kau ade? kau takder kan.. ahaks..
by the way.. papa nak cerita pasal Sugar Daddy papa ni... Dia sebenarnya telah membesarkan papa sedari kecil lagi... dialah Ayah papa.. uhuks...

kalau nak diceritakan mengenai ayah papa ni.. rasanya tak cukup dengan satu N3 je.. tapi tak pe papa cuba ringkaskan untuk tatapan semua. Bagi papa ayah papa seorang yang tegas, berwibawa dan berani.. itu la yang mampu papa gambarkan mengenai dirinya.. Secara  jujurnya papa bersyukur sangat-sangat kerana mempunyai seorang ayah seperti dia... Papa masih ingat lagi waktu kecik-kecik dahulu. kalau papa dengan adik beradik yang lain ada buat salah pasti akan kena belasah dengan ayah papa.. tak kira la masa tu masih kecik ke dah besar ke. ayah tak pernah nak pilih kasih dalam memberikan kasih sayangnya... Dulu papa hanya la seorang driver lori balak.. masuk keluar kem untuk memandu lori balak... betapa besar risiko yang terpaksa dia tanggung semata-mata untuk mencari rezeki untuk kami adik beradik... tapi dia langsung tidak pernah mengeluh... kerana dia tahu itu adalah tanggung jawabnya sebagai seorang ayah.... dan syukur alhamdulillah.. berkat kesabaranya,  sekarang dia berkerja dengan kerajaan. jadi tak perlulah sudah dia berhadapan dengan risiko yang besar untuk mencari rezeki..

ada satu peristiwa ni yang papa langsung tidak boleh lupakan.. kalau ikutkan memang salah papa pun.. sebab masa tu, papa nakal sangat-sangat.. ceritanya macam ni.. masa tu papa masih lagi bersekolah (mengengah) dimana untuk pergi kesekolah ayah papa telah menyewakan sebuah van sekolah untuk papa dan kami yg lain.. so setiap bulan ayah papa akan berikan duit sewa van kepada papa untuk diserahkan pada pemandu van tersebut. TETAPI disebabkan kenakalan papa.. papa tak serahkan duit sewa tersebut. sehinggalah 3 bulan berlalu.. masa tu pemandu van tersebut jumpa ayah papa yang sewa van sudah tergangguh selama 3 bulan... papa pada masa tu toksa citer la.. perasaan papa masa tu mmg gemuruh sgt2. kompom pas ni akan kena sebijik dengan ayah papa... ahaks... dan masa yang ditunggu2 telah pun tiba. selepas je pemandu van tu balik.. ayah terus panggil papa... tak banyak tanya ayah papa terus bagi pelempang kat papa.. pergh... berdesing kepala papa masa tu.. huhu.. menangis..? kompom menangis la.. haha.. pas tu tak cukup kena penampar... papa di sepak lagi oleh ayah papa.. haha ganas tak ganas ayah papa masa tu.. pas kena belasah cukup2 baru la ayah papa tanya kemana duit sewa van tu papa gunakan.. dengan selamber je papa jawab.. duit tu papa gunakan tuk beli komik.. dann.. pangg!!! sekali lagi pelempang gaban diberikan KHAS buat papa.. huhuh... tapi pas insiden tu.. ayah papa pandai memujuk papa... kalau papa tak silap la.. pas kena belasah tu malam tu ayah papa bawak papa dgn adik beradik yang lain g jenjalan kat bandar tawau. dan belanja kami makan malam.. huhuh.. bila ingat semua tu kelakar pun ada.. tapi sebagai seorang anak. papa tak pernah nak simpan didalam hati pasal dah terang memang salah papa pun...

satu lagi perkara yang papa rasa cukup berbangga mempunyai ayah seperti dia ialah.. Ayah papa langsung tak pernah mengabaikan papa sbg anaknya. walaupun sampai sekarang ni.. papa dah kerja, dia masih membantu papa.. maksud papa.. time papa NAZAK POKET PUASA dia la yang selalu menghulurkan bantuan.. huhuh (malu seketika)  papa rasa... papa adalah orang yang paling beruntung di dunia ni kerana mempunyai seorang ayah seperti dia.. love u so much pak...!!! 

papa nk cerita lagi pasal Sugar Daddy papa ni tapi biarlah cukup menjadi kenangan buat diri papa.. apapun.. disini papa nak mengambil kesempatan untuk mengucapkan ribuan malah jutaan terima kasih kepada bapak sebab telah membesar kan papa hingga kini... papa akui, jasa yang telah bapak berikan pada papa memang tak akan terbalas... tapi Insya Allah. andai ada rezeki yang menyebelahi papa, papa akan cuba membalasnya... apa pun buat bapak.. jangan sesekali merasa jemu dan bosan dengan melayan karenah anak mu ini.... dan minta maaf sebab banyak menyusahkan bapak selama papa hidup dimuka bumi ni.... I LOVE YOU SO MUCH MY SUGAR DADDY... (NORDIN HJ NUSU)




SALAM PELUK CIUM DARI ANAKMU
`KECIK`

Tiada ulasan: