Halaman

REPOST : Surat Papa Untuk.....Shue

*sekadar gambar hiasan.

N3 ni pernah papa posting tahun lepas... papa posting sekali lagi kerana, saat ini papa betul-betul rasa DOWN... entah kenapa dan tak perlulah tanya kenapa.. apa pun... pengunjung bolg papa yang setia. maaf andai N3 kali ni buat korang semua rasa tak selesa....

Malam ni setelah kepenatan berjalan2 dengan Azie Pelangi, Papa ingatkan hendak merehatkan diri sahaja. Tetapi entah kenapa Fikiran papa asyik melayang jauh. Jauh mengenangkan kenangan terindah yang pernah papa lalui.. Lantas papa ringankan jari jemari papa untuk menekan keyboard lappy papa untuk menulis sedikit kenangan yang terindah pernah papa lalui. Mesti korang tertanya mengenai tajuk N3 papa kali ni kan? dah tak perlu nk tertanya-tanya lagi ok. just baca je.. kerana kali ni papa nk kongsikan sat indah itu untuk korang semua.... selamat membaca.....

Malam semakin dingin, angin malam meniup sepoi bahasa sehingga menusuk menyentuh kedalam tulang. Aku bangun dari pembaringanku, lantas pergi ke sudut meja tulis dan menggapai diariku. Seperti biasa, ku gapai sebatang pen dan ku coretkan segala kisah yang terdetik di mindaku....

'Sayangku Shue, dah satu malam aku asyik gelisah, Sejak malam semalam, hinggalah pagi ini. Shue nak tahu tak? Aku ada menulis surat untukmu. Kelakarkan... Kerana aku sendiri tidak tahu, adakah aku dapat memberikan helaian surat ini kepadamu. Tapi dengan harapan yang nipis aku harap Shue dapat membacanya disini.

Aku juga tidak tahu, bilakah masanya Shue akan membaca catatan ini. Tapi selagi aku hidup, selagi aku ada ruang untuk menulis, aku akan selalu mencari masa untuk menulis untukmu Shue. Tentang Shue dan juga tentang diri kita..

Shue nak tahu? inilah isi kandungan surat yang aku tulis untukmu..

Shue ku Sayang,
Terlebih dahulu aku ingin memohon maaf kerana menulis warkah ini untukmu. Aku juga harap ini bukanlah surat yang terakhir untukmu.. dan rasanya ini adalah kali kedua aku menulis sesuatu untukmu. Shue masih ingat yang pertama kan? Betul, tulisan diatas sehelai kad ucapan saat pertama kali aku memberikan hadiah untukmu. Sayang sekali kad itu dah takder dah hilang. Kad itu juga merupakan satu tanda permulaan di mana kita mula merangkai kasih..

Shue,
Aku nak kau tahu bahawa hari ini merupakan hari yang amat sukar bagi aku sejak aku mengenalimu.. Sejak malam semalam, masa kali terakhir Shue berikan sms kepadaku, aku menjadi sedih. Tengah hari semalam aku pergi ke shopping complex, keluar masuk kedai memerhati setiap rak meja kaca. Meneliti, menilai, memilih supaya aku boleh mencari untuk mu sebentuk cincin. Dan membelinya, meletakkannya didalam kotak baldu kecil. Saat itu hatiku cukup gembira kerana membeli cincin itu. Cincin dengan permata berwarna UNGU warna kegemaran kitakan Shue.. dan hanya kita berdua sahaja yang tahu kenapa kita meminati warna UNGU.. Shue tidak tahu perasaan aku masa membawa cincin itu balik bersamaku. berdebar debar Shue, berdebar saat akan menyarungkan cincin itu ke jarimu. Berdebar saat membayangkan ekspresi mukamu ketika Shue menerima cincin pemberian ku ini. Namun Shue, Beberapa jam kemudian, hanya beberapa minit setelah aku bagi tahu Shue melalui sms, Kesedian memenuhi ruang hatiku. Saat aku menulis kepadaku agar aku tidak perlu membalas sms darimu. Aku menjadi bingung, Tapi kenapa? aku tahu hatimu sedih. hinggalah sekarangkan..?

Shue...
Aku cuba untuk tidak mengingati semua ini. Kesedihan, kegelisahan, kebingunganku kerana seharian tadi aku tidak dapat menghubungimu. Arggghh... Shue pun tahukan macam mana rasanya. Saat segalanya bercampur aduk, fikiran berserabut, saat petanyaan demi pertanyaan muncul satu persatu di fikiranku. Dan Shue nak tahu? satu pertanyaan pun tak ada yang terjawab. Aku hanpir mencampakkan henponku, ketika berkali-kali aku cuba menghubungimu tetapi gagal. ARGHHHH... kenapa harus aku tulis semua ini? untuk apa aku mengulangi kembali kesakitan hatiku ini? terus terang hatiku bertambah sakit. langusng tidak meredakan derita hari ku ini. Shue tahu tak apa yang aku rasa?!!! CUKUPLAH.. Semua ini tidak membantu aku mahupun dirimu...

Shue ku sayang,
Mungkin aku tidak dapat memahami hatimu sepenuhnya, perasaanmu, kesedihanmu, KETAKUTANmu untuk kehilangan diriku. Aku sedar perbezaan diantara kita. Kau juga ada menyatakannya ketika kau memberikan surat kepadaku. berkali-kali kau nyatakanya. Aku faham dan aku tahu.. walaupun kau tidak pernah memberitahu aku. Aku betul betul bersimpati kepada dirimu Shue. Sekalipun rasa takut kehilanganmu terus membanyangi diriku. Shue ingat lagi kali pertama Shue bagi tahu aku pasal sakitmu? Malam itu aku cukup takut dan amat takut akan kehilangan dirimu. Tetapi setelah Shue tenangkan hatiku bahawa Setiap insan yang hidup dimuka bumi ini tetap akan pergi, saat itu juga aku harus terima kenyataan yang kehadiran diriku tidak dapat merubah TAKDIR. Masa itu aku rasakan dunia ini KOSONG. tiada apa-apa maknanya sudah Shue.... Adakah kau juga merasakan apa yang aku rasa saat ini? Tetapi lebih terbeban bagimu? Apakah kau merasa yang aku tidak akan berada didalam hatiku lagi? Adakah kau fikir aku tidak akan mengingatimu lagi? Apakah aku akan melupakanmu untuk selama-lamana bila kau sudah tiada? Tidak Shue.. Langsung tidak... Hingga saat ini aku tetap akan menyayangi dirimu Shue.. Tetap dan tidak akan pernah berubah...

Shue,
Aku nak tanya Shue satu soalan. Andai kata Shue tidak melalui segala penderitaan yang DIA berikan, Adakah aku akan selalu berada dekat dengan dirimu? Kalau semua yang kau perlukan aku akan penuhi, adakah kau akan menyayangiku? Cuba pula Shue tanyakan soalan itu kembali kepadaku. Mengapa aku menyayangimu? Untuk apa aku menaruh hati kepadamu? Aku akan jawab, KERANA kau memenuhi kekeosongan yang ada di hatiku. I Love You Because I Love You!! Aku tak tahu bagaimana lagi untuk aku menjelaskan kepadamu lagi. Aku hanya mencintaimu... Aku hagai, aku menikmati setiap saat pengalaman yang kita lalui bersama. Shue tahu tak? aku rasa kita masih lagi menyayangi antara satu sama lain. Cuma berlainan keadaan dan dunia. Tanpa ada sebarang sentuhan tanpa sakit hati, tanpa rasa bersalah. Aku yakin Shue. kita akan tetap saling menyayangi.

Shue,
Saat aku berfikir tentang hubungan kita? aku melihat bahawa ketakutan untuk kehilangan yang kita miliki merupakan satu perkara yang cukup menyiksakan... Apapun Shue, hatiku, perasaanku, sayangku, cintaku kepadamu tidak akan berubah walau pun kau sudah tiada lagi di dunia ini. Ia tetap akan terus macam ini selamanya. NO MATTER WHAT!!! WE WILL FOREVER LOVE EACH OTHER!! Itu yang aku mahu. Itu yang aku harapkan.

I Love you so much, i still and always do. I will always care for you, FOREVER. I will always think and pray for you. I Believe it is my destiny to be your special person in your life...

Aku doakan semoga Shue berbahagia di sana.. dan ditempatkan bersama dengan golongan hambanya yang dikasihi...


notaKASUTpapaQ:-
papa berharap sangat apa yang papa tuliskan ini dapat dibaca olehnya.. WALAUpun ia agak MUSTAHIL untuk difikirkan dengan AKAL yang SIHAT.....

Tiada ulasan: