Halaman

Kedinginan Malam....


Malam ini… Ketika langit mulai redup.Ketika bulan mulai tersenyum.Ketika bintang mulai menari.Ketika angin berhembus kencang.Aku mula merindukan diri aku yang dulu...

Malam ini… Ketika tubuhku bergetar kencang.Ketika mata berkelip sayu
Aku ingin menemui diriku semula…

Malam ini… Ketika memori terus berangan.Ketika hati terus beringin.Ketika jemari terus bergeliat. Ketika bibir bergetar kaku. Aku ingin memeluk diriku yang sebenar..

Ya Allah…
Engkau Yang Maha Pengasih
Engkau Yang Maha Penyayang
Engkau Yang Maha Mengetahui
Engkau Yang Maha Sempurna
Kuatkan aku untuk mencari siapa diri aku yang sebenarnya.
Kuatkan aku untuk selalu menjaga ketulusan hati ini
Kuatkan aku untuk tidak menodai kesucian hati ini
Kuatkan aku untuk mencintai diri aku sendiri
sebagai wujudku untuk menggapai redha-Mu
Amin…

Tiada ulasan: